Uşak Seramik yüzde 30 ihracat hedefliyor

İSTANBUL – Tanışlar Grup Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Tanış, Uşak Seramik’in de 36 ülkeye ihracatı bulunduğunu belirterek, ihracat hedeflerinin bu yıl için yüzde 30 olduğunu, asıl hedeflerini ise satışlarını yüzde 50 iç piyasada, yüzde 50 yurt dışında gerçekleştirmek olarak belirlediklerini söyledi.

mutfak

mutfak

Tanış, Tanışlar Grup Yönetim Kurulu Üyesi, oğlu Harun Tanış’la birlikte basın toplantısında Uşak Seramik’in hedefleri, yeni ürünleri ve sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Seramik sektörünün İspanya ve İtalya gibi sektörün önemli ülkelerinde ciddi bir kriz yaşadığını, ancak Türkiye’de tam tersine sektörün yükselişe geçtiğini vurgulayan Tanış, Uşak Seramik’in de bu aşamada yurtdışı yatırımları ve ihracata ağırlık verdiğini söyledi.

Tanış, İspanya’da sektörün kriz nedeniyle kapanan önemli bir markasının isim hakkını almak ve bu ülkede üretim ve satış yapmak için görüşmelerinin devam ettiğini, ayrıca İtalya’dan da yeni üretim teknolojilerini incelediklerini ve makina alımı yaptıklarını anlattı.

“Seramik sektörü tüm Türkiye’de çok iyi bir yerde. O nedenle 36 ülkeye satış yapıyoruz” diyen Tanış, ihracat hedeflerinin bu yıl için yüzde 30 olduğunu, asıl hedeflerini ise satışlarını yüzde 50 iç piyasada, yüzde 50 yurt dışında gerçekleştirmek olarak belirlediklerini aktardı.

Tanış, Uşak Seramik’in Türkiye içinde 130’a yakın bayisi bulunduğunu ifade ederek, “Yurt içi ve yurt dışında çok iyi tepkiler alıyoruz. Üretim altyapımızı daha da güçlendirip, sürekli yeni teknolojileri getirmeye çalışıyoruz. Alışılmış değil daha modern ürünlere yöneliyoruz. Bu nedenle 30 kişilik bir Ar-Ge ekibimiz, 150’ye yakın mühendisimiz bulunuyor. ” diye konuştu.

Sektörde yeni ürün geliştirmenin önemine işaret eden Tanış, eskiden bir model 10 yıl süreyle satılabilirken, bugün bu sürenin 1 yıla düştüğünü söyledi.

Uşak Seramik’in cirosunun 2009 yılında 74 milyon TL olarak gerçekleştiğini, bu yıl ise 85 milyon TL olmasını öngördüklerini belirten Dursun Tanış, grup bünyesinde üretimi yapılan markaların tüketiciyle buluştuğu SeramikPark, mutfak, banyo mobilyası ağırlıklı Albinno Mutfak ve Banyo A.Ş, satış ve pazarlamayı gerçekleştiren Marmara Uşak Seramik A.Ş’nin yer aldığını anlattı.

Sektörün sorunlarına da değinen Tanış, inşaat sektöründe geçtiğimiz yıl yaşanan durgunluktan seramik sektörünün de etkilendiğini, öte yandan üretimdeki en önemli araç olan doğal gazda indirim isteklerini ilettikleri Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün kendilerine şu aşamada bunun gerçekleştirilemeyeceği yanıtını verdiğini vurguladı.

Tanış, üretimlerinin yılda 13 milyon metre kare olduğunu ve kapasitelerini 5 milyon metre kare daha artırmayı hedeflediklerini kaydederek, şunları söyledi:

“Stoğumuz neredeyse sıfır noktasında… Ürettiğimizin tamamını satıyoruz. Hatta bayilerimize de borçlu durumdayız. Ürün çıktıkça sevkiyatlarımız devam ediyor. Türkiye’de seramik sektörü dünyada da büyük beğeni görüyor. Dünyada ikinci ülke konumunda. Kalitesi çok beğeniliyor. Ayrıca sektörün üretim malzemeleri bir kaç boya dışında yüzde 95’i iç piyasadan geliyor. Dışa bağımlılığımız yok. Ancak yerli tüketici yabancı markalara 100, 200 Dolarlar verirken, yerli ürünler daha ucuz ve aynı kalitede olmasına rağmen daha az ilgi gösteriyor. Bunu da kırmak için ithal ürünlerden daha da kaliteli ürünler yaparak dövizin yurt dışına gitmesini önlemeye çalışıyoruz. ”

Trabzon Mutfak sektörü hakkında en güncel haberler ile karşınızdayız…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: