Mobilyacılar Milano’dan umutlu döndü

mutfak

mutfak

Ahşap ve kumaş işlemede yükselen kalite, tasarıma verilen önem sonucu son yıllarda büyük atılım yapan Türk mobilya sektörü, İtalya’nın Milano kentinde düzenlen fuardan umutlu döndü.
Siteler’de ofis ve ev mobilyası sektöründe faaliyet gösteren çok sayıda şirketin temsilcisi, Uluslararası Milano Mobilya Fuarı’nı ziyaret ederek, yeni trend ürünleri incelediler, sektörde İtalya ile Türkiye’yi kıyaslama imkanı buldu. Ofis mobilyası sektöründe çevreci mobilya anlayışının yaygınlaşmasına katkı sağlayan, kişiye özel tasarımlarıyla dikkati çeken Ofis Tekin’in yönetim kurulu başkanı Cemal Tekin yaptığı açıklamada, Milano Mobilya Fuarı’nı değerlendirirken, tasarım ve kalitede İtalya ile farkın kapanmaya başladığını vurguladı. Tekin, 3 gün boyunca incelemelerde bulundukları fuarda, tasarımda, ahşap, kumaş ve boya kalitesinde Türkiye’de üretilenlerden çok üstün bir ürünle karşılaşmadıklarını bildirdi.

“NEREDEYSE TÜM ÜRÜNLER AYNI KALİTEDE”

Özellikle ofis mobilyasında sektörü adına gururlandığını kaydeden Tekin, fuardaki izlenimlerini şöyle anlattı:
“Çok değil, birkaç yıl önce yine Milano’ya gittiğimizde gördüklerimiz karşısında hayranlık duyardık. 3 gün fuarı didik didik ettim, sadece bir masanın tasarımı beni etkiledi. Onun dışında neredeyse tüm ürünler aynı kalitede. Ofis mobilyasında aramızda hiç fark kalmamış, sadece ev mobilyasında hala üstün oldukları birkaç nokta var. Yanlış anlaşılmasın, fuardaki ürünler kalitesiz değildi, aksine son derece kaliteliydi. Bizi gelecek adına umutlandıran, bizim de aynı kaliteyi yakaladığımızı görmüş olmak. Ahşapta, kumaşta, boyada İtalya kalitesini yakaladık, bizden tek üstün oldukları nokta metali işleme yöntemleri. Bu alanda kendimizi geliştirmemiz gerekiyor.”

“ÜRÜNDE, İTALYAN KALİTESİNİ YAKALASANIZ DA TANITAMADIKTAN SONRA DÜNYA PAZARLARINDA SÖZ SAHİBİ OLAMIYORSUNUZ”

Milano’da ürünlerden çok fuarın çok etkileyici olduğuna dikkati çeken Tekin, şöyle devam etti:
“Aynı dönemde Ankara’da ve Milano’da mobilya fuarı düzenlendi. Farkı kelimelerle anlatmak mümkün değil. Milano’yu görünce, tanıtımın önemini bir kez daha gördük. Üründe, İtalyan kalitesini yakalasanız da tanıtamadıktan sonra dünya pazarlarında söz sahibi olamıyorsunuz. Bu arada, kalite aynı ama fiyatları 3 kat fazla. Fiyatı da düşürmeleri mümkün değil, işçilik maliyetleri Türkiye ile kıyaslanamayacak kadar yüksek. Bunlar bizim için avantaj. Fuar anlayışımızı değiştirir, tanıtıma ağırlık verirsek, fiyat avantajı ile İtalyan tekelini kırabiliriz. Yakaladığımız kalite ve fiyat avantajıyla Ortadoğu’da İtalya ile rahatça rekabet ediyoruz. Neden Avrupa’da da rekabet etmeyelim diyorum. Bunun için öncelikle ihracata yönelik özendirici önlemlerin alınması şart.”

“ÇİNLİLERE DİKKAT”

Cemal Tekin, Milano’da dikkatlerini çeken bir noktanın da ziyaretçi Çinli sayısının fazlalığı olduğunu belirtti. Fuar yetkilileri ile de görüştüklerini ifade eden Tekin, “Fuarı 1 milyon kişi ziyaret ettiyse bunun 250 bini Çinli. Mobilyada ürün kaliteleri çok düşük, bu yüzden rakip olarak görmüyoruz ancak, fuara ilgileri gelecek adına bizi kaygılandırdı.”

 

Trabzon Mutfak sektörü hakkında en güncel haberler ile karşınızdayız…

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: