Hazır Mutfak ve Banyo Mobilyası Sektörü

mutfak

mutfak

Bir mutfağın hazır mutfak olabilmesi için ilk şart, önceden üretilmiş ve bir yerde stoklanmış olmasıdır. Diğer şart ise birbirine eklenen modüller halinde olmasıdır.

 

Mutfak anlayışı son zamanlarda önemli değişikliğe uğramış durumda. Artık mutfaklar sadece yemek pişirilen yerler olmaktan ziyade teknoloji ve konforun sunulduğu, misafirlerin ağırlandığı alanlara dönüşüyor.

 

            2007 yılında Türkiye mutfak ve banyo sektörü, artan inşaat talebi ve yenileme pazarıyla birlikte  %12,5’lik artış ile 2.700.000.000 YTL’lik pazar cirosuna ulaşmıştır. Avrupa ülkelerinde mutfak ve banyo mobilyalarını yenileme süresi 7-8 yıl iken, Türkiye’de bu süre 15-20 yıldır. 2007 yılında gerçekleşen %12,5’luk büyümenin içinde, yenileme pazarı sadece %2 seviyelerinde gerçekleşmiştir. Bunun başlıca nedenlerinden biri de son yıllarda tüketicilerin ikinci el ev yerine, daha çok yeni ev almaya yönelmeleridir.

 

 

Türkiye Mutfak ve Banyo Sektörü Büyüklüğü

Yıllar Satış

(Bin Adet)

Ciro

(YTL)

Değişim

(%)

2005

670

2.000.000.000  

 

Hazır Mutfak ve Banyo Mobilyası Sektörü

 

Bir mutfağın hazır mutfak olabilmesi için ilk şart, önceden üretilmiş ve bir yerde stoklanmış olmasıdır. Diğer şart ise birbirine eklenen modüller halinde olmasıdır.

 

Mutfak anlayışı son zamanlarda önemli değişikliğe uğramış durumda. Artık mutfaklar sadece yemek pişirilen yerler olmaktan ziyade teknoloji ve konforun sunulduğu, misafirlerin ağırlandığı alanlara dönüşüyor.

 

            2007 yılında Türkiye mutfak ve banyo sektörü, artan inşaat talebi ve yenileme pazarıyla birlikte  %12,5’lik artış ile 2.700.000.000 YTL’lik pazar cirosuna ulaşmıştır. Avrupa ülkelerinde mutfak ve banyo mobilyalarını yenileme süresi 7-8 yıl iken, Türkiye’de bu süre 15-20 yıldır. 2007 yılında gerçekleşen %12,5’luk büyümenin içinde, yenileme pazarı sadece %2 seviyelerinde gerçekleşmiştir. Bunun başlıca nedenlerinden biri de son yıllarda tüketicilerin ikinci el ev yerine, daha çok yeni ev almaya yönelmeleridir.

 

 

Türkiye Mutfak ve Banyo Sektörü Büyüklüğü

Yıllar Satış

(Bin Adet)

Ciro

(YTL)

Değişim

(%)

2005

670

2.000.000.000  
2006

800

2.400.000.000

20

2007

900

2.700.000.000

12,5

 

 

Sektörde en büyük sıkıntı, merdiven altı üretim olarak tabir ettiğimiz kayıt dışı üretimdir. Sektörün %75-80’ini merdiven altı üreticileri elinde tutmaktadır. Kayıt dışı çalışan, vergisini vermeyen, kaçak işçi çalıştıran, kalitesiz ve çalıntı tasarımla iş yapan bu firmalar haksız rekabete yol açmaktadırlar. Bütün bunlara rağmen, zamanla bilinçli tüketicinin garantili ürünlere ve yeni trend ankastre mutfaklara daha çok ilgi duyduğu görülmektedir.

 

Özellikle büyük inşaat firmalarının toplu konut ve site projelerinde tüketicilere hazır mutfak ve banyo sunmaları, mobilya sanayisinin %25’ini oluşturan mutfak-banyo sektöründeki, markalı ürünler tarafında büyümenin devam edeceği anlamına gelmektedir.

 

Mutfak ve banyo mobilyaları, inşaatlarda en son yerine konan ürünlerdir. Son 2, 3 senedir inşaatları süren konutların, yakın zamanda karşılanması gereken mutfak ve banyo ihtiyaçları olacaktır. Bu da sektörün, 2008–2009 sezonlarında olumlu sonuçlar alacağını göstermektedir.  

 Trabzon Mutfak sektörü hakkında en güncel haberler ile karşınızdayız…

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: